01.05.2024 i 03.05.2024 to dni świąteczne, wolne od zajęć dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych. 02.05 2024 to dla naszej szkoły dzień dodatkowo wolny od zajęć dydaktyczno - wychowawczych. Uczniowie wracają do szkoły 06.05.2024 . W poniedziałek obowiązuje strój galowy.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Reset

Zielona szkoła.

3 listopada 2021r. po raz pierwszy bez mamy, bez taty, bez rodzeństwa za to ze wspaniałą ekipą, koleżanki i koledzy z klasy, wyruszyliśmy w podróż. Cel - Kudowa Zdrój.

Dzień pierwszy. W drodze do Kudowy Zdrój zatrzymaliśmy się w Papierni w Dusznikach. Warsztaty czerpania papieru były poprzedzone zwiedzaniem Papierni. Poznaliśmy historię  papieru, z czego powstawał papier oraz dlaczego był taki drogi. Oglądaliśmy maszymy duuuuuużo starsze od nas a nawet naszej Pani. Podczas warsztatów  sami tworzyliśmy własne kartki!!!!! Wyszły nam przecudne.   Na dziedzińcu Papierni zjedliśmy śniadanko i ruszyliśmy w dalszą drogę.  Jako ,że do obiadu mieliśmy  trochę czasu wybraliśmy się   do Parku Zdrojowego na spacer i rozprostowanie kości. Oczywiście też skorzystaliśmy z  okazji i wstąpiliśmy do pijalni wód. W pijalni podaje się różne rodzaje wód, bijące z 3 różnych źródeł - wszystkie do wyboru chłodne lub ciepłe. Są to “Śniadecki” , “Marchlewski” oraz “Moniuszko”. Szczerze?? Trochę nam nie smakowały.  Wybiegani  ruszyliśmy z humorem na obiad. Wiedzieliśmy, że po obiedzie czeka na nas kolejna atrakcja- basen.  W międzyczasie  pani Patrycja wyjaśniła nam zasady panujące w Domu Wczasów Dziecięcych oraz zasady sanitarne w dobie COVID-19. No i basen!!!!!!  Cała godzina wspaniałej zabawy, relaksu, odpoczynku.   A w nas dalej sporo energii. Zabawy na sali  gimnastycznej  wcale nas nie zmęczyły. Trochę tylko zgłodnieliśmy. Brzuchy napełniliśmy pysznym jedzonkiem  i na wyciszenie   był seans filmowy. Trochę się nasza pani przeliczyła, bo my dalej pełni energii.  Po toalecie wieczornej   już tylko cisza nocna.  Cisza, cisza, cisza........

Jutro napiszę jak było.  A póki co zapraszamy do galerii. Dobranoc.

Dzień drugi. Noc przeszła spokojnie. Rano trudno było nas dobudzić. Szybka toaleta poranna i na śniadanie.  Po obfitym posiłku pan przewodnik zabrał nas do EKOCENTRUM PARKU NARODOWEGO GÓR STOŁOWYCH, gdzie mieliśmy możliwość  poznać walory przyrodnicze i kulturowe Gór Stołowych poprzez nowoczesną, multimedialną i interaktywną ekspozycję. Rozwiązywaliśmy krzyżówki , rebusy, labirynty oraz testy z wiedzy przyrodniczej.  Kolejnym przystankiem naszej wędrówki był OGRÓD MUZYCZNY w PARKU ZDROJOWYM. Przymierzyliśmy się do ogromnego fortepianu, kontrabasu oraz harfy. W pijalni wód zdrojowych  uzupełniliśmy płyny i   ze względu na deszczową pogodę zamiast na Górę Parkową poszliśmy zwiedzać MUZEUM ZABAWEK. Tyle ciekawych eksponatów jeszcze nie widzieliśmy.  Zabawki z całego świata, z różnych epok. Nasi rodzice pewnie też by znaleźli zabawki swojego dzieciństwa.  W pobliskiej kawiarence zajadaliśmy się rurkami z bitą śmietaną. PYCHA. Wzmocnieni  odwiedziliśmy WIELKOLUDA,  Spacerkiem , powoli wróciliśmy do DWD na obiad.  Po południu  czekał na nas relaks na basenie i sali gimnastycznej.  Zmęczeni ale nie wyczerpani zjedliśmy pyszną kolację i pani zaprosiła nas do swojego pokoju. Idąc nie wiedzieliśmy co nas czeka. Niespodzianka!!!!!! Pani Patrycja z DWD  wręczyła nam dyplomy i pamiątki z pobytu. Rozstrzygnęły też panie  konkurs na   ,,Czysty pokój".  Nagrodę zdobyły wszystkie dziewczyny oraz  Maciek i Wiktor.  Te osoby to wzór do naśladowania. I wtedy    rozpoczęły się przygotowania do dyskoteki. Dziewczyny brokatowo-cekinowe, chłopcy zadbali o włosy- ułożyli je , zaczesali. W sali dyskotekowej  błyskało kolorowe światło.  Najpierw nieśmiało  odważniejsze osoby weszły na parkiet. Później już wszystkie dzieci świetnie się bawiły. Nagle do sali weszły dwie tajemnicze postacie w białych długich sukniach , ukryte za słonecznymi okularami. Po chwili dopiero rozpoznaliśmy nasze panie: Małgosię i Karolinę. Bawiły się razem z nami.

Zresztą zobaczcie sami w  udostępnionych filmikach.

Na koniec dnia została nam już tylko toaleta wieczorna i spanie. Druga noc poza domem.    Dobrej nocy!!!!

22:37- cisza w pokojach. Wszyscy śpią. ;-))

Dzień trzeci. Kolejna przespana spokojnie noc. Rano obudziło nas pianie koguta.  Bardzo szybko doszliśmy  do siebie, posprzątaliśmy   pokoje, spakowaliśmy się i udaliśmy się na sniadanie.  Po śniadaniu, zresztą bardzo dobrym,  udaliśmy się do ,,Skansenu ginących zawodów". Droga wiodła przez Park Zdrojowy piękny o tej porze roku. W skansenie zaczęliśmy warsztatami. Sami ( z niewielką pomocą pana) ulepiliśmy miseczki oraz pomalowaliśmy je. Zrobiliśmy zakupy  pamiątek i poszliśmy oglądać mini ZOO. Niektóre zwierzęta nas wołały do siebie, inne chciały po prostu pogadać. Stale towarzyszył nam  mały koziołek.  Weszliśmy do starego wiatraka- wysoko!!!! Odwiedziliśmy chaty, w których poznaliśmy stanowiska piekarza, kowala, tkaczki i inne. Bardzo nam się tam podobało. W drodze powrotnej do domu  zatrzymaliśmy się jeszcze  na jedzonko- McDonalds i KFC.

Trzy dni minęły bardzo szybko ale pewnie dlatego, że były intensywne. Nie było momentu aby się nudzić. Wiele zwiedziliśmy, dużo zrobiliśmy dla naszego zdrowia. A co najważniejsze- byliśmy  ze sobą.

Bardzo dziękuję  moim uczniom za wspaniałe chwile, za zdyscyplinowanie, za humor.

Rodzice bądźcie dumni ze swoich dzieci bo ja jestem bardzo dumna. ( Małgorzata Krzesińska- wychowawca)

Data dodania: 2021-11-03 21:01:10
Data edycji: 2022-07-08 10:51:03
Ilość wyświetleń: 606

Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.