Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z przyrody realizowane w ramach projektu Szkoła Kompetencji Kluczowych w Gminie Kondratowice III w dniu 03.12.2025 r. nie odbędą się z powodu wyjazdu uczniów na wycieczkę.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan pracy wychowawczej na rok 2025/26

PLAN WYCHOWAWCZY KL. I a
ROK SZKOLNY 2025/2026

 

WYCHOWANIE
REGIONALNO-
PATRIOTYCZNE

Poznanie najbliższego otoczenia:

-wycieczki po najbliższej okolicy.

Rozwijanie postaw patriotycznych
wychowanie do wartości i kształcenie
szacunku do historii:
- udział w obchodach Święta Szkoły

Poznanie symboli narodowych.
Kształcenie szacunku do tradycji.

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej,
kształtowania postaw społecznych i
patriotycznych, odpowiedzialności za region i
ojczyznę.

wrzesień

 

 

cały rok

 

wrzesień-październik

 

 

cały rok

WYCHOWANIE
MORALNO-
ETYCZNE

Rozbudzanie wrażliwości na potrzeby
ludzi znajdujących się w trudnych sytuacjach
życiowych:
-udział w akcjach charytatywnych.

Budzenie tolerancji wobec osób
niepełnosprawnych, kształtowanie postawy
akceptacji ich odmienności.
Kształtowanie u uczniów właściwych
postaw i dyscypliny:
- ustalenie klasowych zasad,

-kodeks ucznia,

-rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
poprzez rozmowy, dramy
- udział w zajęciach z pedagogiem
szkolnym, pedagogiem specjalnym, psychologiem.

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

WYCHOWANIE
SPOŁECZNE I
PRORODZINNE

Wspieranie dobrostanu dzieci i
młodzieży, ich zdrowia psychicznego.
Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Rozwijanie wartości rodzinnych:
-współudział w przygotowaniu szkolnych
uroczystości,
-pielęgnowanie zwyczajów świątecznych,
-określenie swoich praw i obowiązków w
rodzinie, szacunek dla starszych.
Budowanie poczucia zaufania i
bezpieczeństwa:
-omówienie regulaminu uczniowskiego
obowiązującego w klasie i w szkole,
-zapoznanie uczniów z pomieszczeniami
szkolnymi,
-wybór samorządu klasowego,
-ustalenie zakresu obowiązku dyżurnych,
-poznanie numerów telefonów alarmowych.

Uczenie komunikacji interpersonalnej i
rozwijanie uczuć koleżeństwa:
- dbanie o dobrą atmosferę w klasie,
- nauka wyrażania uczuć w sposób
akceptowany przez innych,
- organizowanie imprez klasowych:
Dzień Chłopca, Andrzejki, Mikołajki,
Spotkanie świąteczne, Dzień Kobiet,
Dzień Dziecka,
- organizowanie wycieczek klasowych i
wyjazdów do teatru,
- uczestniczenie w konkursach klasowych,
szkolnych i międzyszkolnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

WYCHOWANIE
KULTURALNO-
ESTETYCZNE

Wdrażanie zasad kulturalnego
zachowania się wobec pracowników szkoły
oraz koleżanek i kolegów:
-używanie zwrotów grzecznościowych,
-okazywanie szacunku osobom starszym.
Rozbudzanie zainteresowań poprzez:
-wyjazdy do teatru,
-udział w uroczystościach szkolnych,
-udział w dodatkowych zajęciach
edukacyjnych,
-pracę indywidualna z uczniem zdolnym,
-udział w konkursach plastycznych,
muzycznych i recytatorskich,
-organizowanie wystawek prac
plastyczno- technicznych.
Zachęcanie do czytania poprzez
czytanie fragmentów książek na zajęciach:
- zapoznanie z biblioteką szkolną i sposobem korzystania z księgozbiorów.
Wdrażanie do umiejętnego korzystania
ze środków masowego przekazu i różnych
źródeł informacji.
Dbanie o czystość i porządek w klasie:
- wybór dyżurnych klasowych.
Poznanie zasad właściwego
zachowania się w miejscach publicznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

WYCHOWANIE
PROZDROWOTNE

Wdrażanie podstawowych zasad
higieny osobistej i prawidłowej postawy ciała.
Tworzenie warunków sprzyjających
zdrowemu stylowi życia członków
społeczności szkolnej:
- podejmowanie systematycznych działań
profilaktyczno - wychowawczych w zakresie
„Szkoły promującej zdrowie”,
- prelekcje, pogadanki, prezentacje, warsztaty
oraz lekcje tematyczne
Uświadomienie skutków zagrożeń
cywilizacyjnych:
- promowanie zdrowego odżywiania się,
- wyrabianie umiejętności ubierania się
stosownie do pogody i okoliczności
- omówienie zasad zdrowego spędzania
wolnego czasu,
- prelekcje, pogadanki, prezentacje, warsztaty
oraz lekcje tematyczne.
Omówienie zasad właściwego
zachowania się w szkole i na drodze.
- działania w ramach akcji
przy współpracy z policją,

- zapoznanie z zasadami udzielania
pierwszej pomocy.
Wspólne ustalanie regulaminu
wycieczek szkolnych.
Przeciwdziałanie przemocy, agresji,
wśród dzieci, uświadamianie zagrożeń
wynikających z niekontrolowanego korzystania z mediów.
Współpraca z pielęgniarką szkolną.
Kształtowanie zachowań służących
zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i
nawyku aktywności ruchowej, nauka
udzielania pierwszej pomocy.

 

 

 

 

 

 

cały rok

WYCHOWANIE
EKOLOGICZNE

Wdrażanie zasad związanych z
ochroną środowiska:
-segregowanie odpadów wtórnych,
-organizacja Światowego Dnia Ziemi,
-dokarmianie ptaków,
-wycieczki
-ukwiecenie klasy.
Rozbudzanie wrażliwości i potrzeby
bezpośredniego kontaktu z przyrodą,
omówienie zasad zachowania w lesie, parku,
w górach, nad wodą.

 

 

 

 

cały rok

WSPÓŁPRACA
Z RODZICAMI

Przekazywanie informacji o postępach
w nauce i zachowaniu dziecka:
- zebrania, wywiadówki, konsultacje,
rozmowy indywidualne.
Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły,
regulaminami, programami,
Udostępnianie wykazu instytucji, gdzie
można uzyskać pomoc specjalistyczną,
Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie:
- konsultacje z rodzicami, w razie
konieczności wszczęcie procedury
„Niebieskiej karty”.
Standardy Ochrony Małoletnich

 

 

 

 

 

cały rok

 

Data dodania: 2025-10-05 18:53:24
Data edycji: 2025-10-05 18:58:56
Ilość wyświetleń: 68

Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.

Kardynał Stefan Wyszyński
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej