01.05.2024 i 03.05.2024 to dni świąteczne, wolne od zajęć dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych. 02.05 2024 to dla naszej szkoły dzień dodatkowo wolny od zajęć dydaktyczno - wychowawczych. Uczniowie wracają do szkoły 06.05.2024 . W poniedziałek obowiązuje strój galowy.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

Plan pracy wychowawczej

 

 

Plan pracy wychowawczej

w klasie 8b                                         

 w roku szkolnym 2021/2022

 

 

            

 

 

 

 

 

 

Miesiąc

 

Tematyka zajęć

 

Cele i zadania wychowawcze

 

 

 

wrzesień

1.      Organizacja roku szkolnego. Zasady funkcjonowania szkoły w czasie pandemii – zapoznanie z wewnątrzszkolnymi procedurami funkcjonowania szkoły, bezpieczeństwo w drodze do szkoły, podczas lekcji i przerw. Zachowanie w stanach zagrożenia (sygnały alarmowe, drogi ewakuacyjne).

2.      Przypomnienie praw i obowiązków ucznia oraz zasad oceniania zachowania. Wybór samorządu klasowego.

3.      „Mnie ta ziemia od innych droższa” - udział w akcji sprzątanie Świata

 

4.       Dzień Chłopaka – integracja zespołu klasowego.

 

·         zapoznanie się ze zmianami w szkolnictwie

·         rozumienie znaczenia praw i obowiązków ucznia

·          kształtowanie postawy obywatelskiej

·         zapoznanie z wewnętrznymi procedurami funkcjonowania szkoły w czasie pandemii

·         kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo w szkole oraz poza szkołą

·         kształtowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne.


 

 

 

październik

 

1.      Najstarsi w szkole - jakie mamy oczekiwania i obawy?

2.      Zawód może być pasją. Prezentujemy ciekawe zawody naszych bliskich

 

3.      Święto Edukacji Narodowej – nauka jest wartością.

 

4.      Poznajemy techniki zwiększające skuteczność uczenia się.

 

5.      Pamiętamy o tych, którzy od nas odeszli – wyjście na cmentarz i porządkowanie opuszczonych grobów

 

 

 

 

 

·         rozwijanie umiejętności autorefleksji

 

·         dostrzeganie wartości pracy w życiu człowieka

·          rozumienie potrzeby rozwoju własnych umiejętności i zainteresowań

·          wyposażenie uczniów  w wiedzę na temat  technik efektywnego uczenia się,

·          kultywowanie pamięci o zmarłych

 

 

listopad

 

 

1.      Komunikacja kluczem dobrych relacji.

 

2.      Rocznica Odzyskania Niepodległości- jak być dzisiaj patriotą?

 

 

3.       Tradycje andrzejkowe.

 

 

 

·         nabywanie umiejętności poznawania siebie

 

·         kształtowanie współczesnego patriotyzmu

  • Ustalenie zasad właściwego korzystania z cyberprzestrzeni.
  • Zaznajomienie ze sposobami reagowania w przypadku cyberprzemocy.

·         kształtowanie umiejętności współżycia w grupie

 

 

 

 

 

 

grudzień

 

1.    Mikołajki klasowe.

 

2.      Używkom mówię - nie!

 

3.    Nasze świąteczne tradycje.

 

·         kształtowanie nawyków troski o tradycje szkolne i rodzinne

·         propagowanie wiedzy na temat prawnych i moralnych skutków

posiadania, zażywania I

rozprowadzania środków

·         nabywanie umiejętności kultury współżycia w rodzinie

·         nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia

 

 

 

styczeń

 

1.    Jaką mamy obecnie sytuację na rynku pracy?  

2.    Bezpieczne ferie. Aktywne sposoby spędzania wolnego czasu. 

3.    Samoocena – proponujemy oceny z zachowania. Czy mogę być z siebie dumny? – podsumowanie I półrocza.

 

 

·         rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własną przyszłość

 

·         kształtowanie umiejętności samooceny, krytyki pozytywnej i negatywnej

 

 

luty

 

1.      Radzenie sobie z własną i cudzą agresją

2.      Jak dobrze przygotować się do egzaminów?

3.      Stres – jak sobie z nim radzić?

 

 

 

·         nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia

·         kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje sukcesy i porażki

·         nabywanie umiejętności dbania o swoje zdrowie fizyczne i umysłowe

 

 

marzec

 

1.    Święto Patrona Szkoły

2.    Dzień Kobiet – jaka jest rola kobiety?

3.      Uzależnienia – zagrożenia i skutki

4.    Cyberprzemoc - jestem asertywny, potrafię powiedzieć „nie.

 

 

 

 

·         wychowanie do wartości, kształtowanie postaw patriotycznych

·         dostrzeganie zmian roli kobiety w życiu na przestrzeni lat

·         rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie

·          integracja zespołu

·         przypomnienie zagrożeń na jakie jesteśmy narażeni w sieci

 

 

 

kwiecień

 

 

1.      Nasze obawy przed egzaminem ósmoklasisty.

2.      Święta Wielkanocne – czas odrodzenia i nadziei.

3.      Dzień Ziemi

4.      Mniej kupuję – nie marnuję.

 

·         zapoznanie uczniów z  zasadami obowiązującymi podczas egzaminu ósmoklasisty

·         kultywowanie tradycji wielkanocnych

·         uwrażliwienie na stan czystości w otoczeniu

·         kształtowanie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego

·         wyrabianie nawyku bycia odpowiedzialnym konsumentem

 

 

maj

 

1.      Święta Konstytucji 3 Maja.

2.      Dlaczego warto czytać książki?

 

3.      Konflikty – jak je rozwiązywać?

 

4.      Omówienie ocen proponowanych z zachowania

 

·         kształtowanie patriotyzmu i więzi z regionem 

·         dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury własnego narodu

·         rozwijanie potrzeb czytelniczych

·         zapoznanie z pojęciem "konfliktu"

·          nabywanie umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją oraz rozwiązywania konfliktów

 

 

czerwiec

 

1.      Dzień Dziecka

2.      Przygotowujemy program artystyczny na pożegnanie ze szkołą.

3.      Jakie książki lubimy czytać? -prezentacje ulubionych książek. 

4.      Podsumowanie roku szkolnego. Bezpieczne wakacje.

·         uświadomienie uczniom ich praw oraz możliwości  szukania realnej pomocy w razie sytuacji kryzysowych

·         wzmacnianie postawy odpowiedzialności za szkolne uroczystości

·         rozwijanie i kierowanie zainteresowaniami literackimi uczniów

·         dokonanie samooceny, oceny społeczności klasowej, szkolnej

·         utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania

 

Data dodania: 2021-11-02 17:08:34
Data edycji: 2021-11-02 17:08:38
Ilość wyświetleń: 210

Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.

Kardynał Stefan Wyszyński
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej