Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

PAŹDZIERNIK - MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH

 PAŹDZIERNIK - MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH

  PAŹDZIERNIK - MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH          

Od 2008 roku w październiku,  na całym świecie obchodzone jest święto bibliotek szkolnych. W tym roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego (International Association of School Libriarianship – IASL) jako hasło Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych wybrało „Baśnie i legendy z całego świata” („Fairy Tales and Folk Tales around the World”).

Święto ma przypominać wszystkim, że biblioteki szkolne są bardzo ważną, integralną częścią szkoły. Są najczęściej pierwszą biblioteką z jaką spotyka się dziecko. Niestety, z praktyki zawodowej ze smutkiem zauważam, że jakże często bywają jedyną biblioteką z jaką, niektórzy ludzie, mają do czynienia
w cały swoim życiu. Tym bardziej zatem podkreślić należy doniosłą rolę jaką pełnią biblioteki szkolne.

Z tej okazji biblioteka szkolna zaprasza wszystkich uczniów do odwiedzania i wypożyczania a także proponuje kilka konkursów. Tegoroczne świętowanie związane jest z poznawaniem baśni z różnych części świata. W bibliotece szkolnej w Prusach i w Księginicach Wlk. możesz zapoznać się z wystawą książek pełnych baśni z różnych stron świata np. z Baśniami Dolnego Śląska, Legendami Gromnickimi, baśniami afrykańskimi, tureckimi, indiańskimi. Warto wstąpić i zobaczyć a potem poczytać.

 

Konkurs plastyczny „Ilustracja do mojej ulubionej baśni”

Uczestnicy: uczniowie klas I-III

Warunki udziału: samodzielne wykonanie pracy plastycznej w dowolnej technice plastycznej płaskiej, prace w formacie A-4, podpisane imieniem, nazwiskiem i klasą autora

Kryteria oceniania: pomysłowość,  oryginalność, estetyka wykonania

Termin: prace należy składać do biblioteki szkolnej lub wychowawcy klasy do dnia 26 października 2021 r.

 

„Znam tę baśń” 

Uczestnicy: uczniowie klas II i III oraz IV

Warunki uczestnictwa: zgłoszenie chęci udziału w konkursie do dnia 22 października 2021 r. w bibliotece szkolnej, zapoznanie się z  treścią wskazanych baśni, samodzielne rozwiązanie testu dotyczącego tych baśni

Test: ze znajomości wskazanych baśni odbędzie się w ostatnim tygodniu października

 

Lista baśni, które należy poznać:

Klasa II

H.  Ch. Andersen – „Calineczka”

Klasa III

Aleksander Puszkin – „Baśń o rybaku i złotej rybce”

Klasa IV

Mariusz Urbanek  - „Cudowne źródło”

Artur Oppman    –    „Złota kaczka”

 

„List do biblioteki”

Uczestnicy: uczniowie klas I-VIII

Warunki uczestnictwa: samodzielne napisanie listu do biblioteki szkolnej, tematyka listu dowolna ( mogą to być życzenia, prośba, wspomnienia , itp.), objętość listu dowolna ( może być krótki – kilka zdań lub długi), zachować należy wszystkie elementu listu (adresat, zwroty grzecznościowe, podpis, data)

Termin: prace należy złożyć w bibliotece  do dnia 27 października 2021 r.

 

„Z książką wyglądasz modnie”

Uczestnicy: uczniowie klas VII -VIII

Warunki uczestnictwa: Bawełnianą koszulkę (T-shirt) należy ozdobić cytatem lub ilustracją ze swojej ulubionej książki ( można za pomocą markerów lub pisaków).  Najoryginalniejsze koszulki zostaną zaprezentowane na specjalnym pokazie.

Termin: prace należy złożyć w bibliotece do dnia 27 października 2021 r.

 

                      Najlepsi zostaną nagrodzeni a prace zaprezentowane na stronie szkoły!

obrazek ze strony "Biblioteka w Szkole"

Data dodania: 2021-10-13 23:14:25
Data edycji: 2022-05-03 21:30:13
Ilość wyświetleń: 362

Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.

Kardynał Stefan Wyszyński
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej